DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Uğraş Terapisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
YB 230
Güz/Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Yaşlı bireylerin yaşam kalitesini artırmak amacı ile yapılabilecek uğraş terapisi yöntem ve uygulamalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yaşlı insanların bağımsız olarak yaşaması için mümkün olduğunca aktif kalmasını sağlayacak aktiviteler üretebilecektir.
  • Günlük yaşam becerilerini korumak veya geliştirmek için seçilen görevlere yaşlı katılımını sağlayabilecektir.
  • Yaşlı bireyin yapacağı aktivite için gerekli olan malzeme şeçimini yapabilecektir.
  • Yaşlı bireyin ihtiyacına uygun aktiviteyi seçebilecektir.
  • Yaşlılıkta uğraş terapisinin önemini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Uğraş terapisinde temel prensipler ve planlama, malzemelerin tanıtımı, sinema, tiyatro, konser ve müze ziyaretleri gibi kültür aktiviteleri, fotoğraf, resim, şiir, roman ve heykel gibi güzel sanatlarla ilgili aktiviteler, ev bitkisi yetiştirme ve bakımı, ev hayvanı besleme ve bakımı, nörogelişimsel tedavi yöntemleri, meşguliyet terapisinde biyomekanik yaklaşımlar, ekonomik değer yaratabilecek meşguliyet terapileri, sergi.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uğraş terapisinin tanımı ve tarihsel gelişimi International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback, Springer 2009,S 13-15
2 Yaşlılıkta uğraş terapisinin önemi. International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback, Springer 2009,S 15-18
3 Yaşlı bireylerin yaşam alanlarının düzenlenmesive ergonomi Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 236-240
4 Zihinsel aktiviteler. Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 22-37
5 Psikomotor aktiviteler. Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 3-13
6 Sanat aktivitileri Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 37-39
7 Egzersiz ve sportif aktiviteler Temel Gerontoloji yaşlılık bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 127-133
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 Müzik aktiviteleri Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 39-43
10 Hobi aktiviteleri Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 157-163
11 Oyun aktiviteleri Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 46-49
12 Dış mekan aktiviteleri Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 178-190
13 Manevi bakım aktiviteleri Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 172-177
14 Solunum rehabilitasyonu aktiviteleri Alison McConell, Respiratory Muscle Training, Elsevier,2013, S 135-140
15 Genel tekrar
16 Final
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller • Demanslı Yıllara Değer Katan Aktiviteler. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Basımevi, 2009. • Yaşlı Ve Hasta Hizmetleri, Sosyal Ve Kültürel Aktivite Organizasyonu, (MEGEP), Ankara 2008 • l. Uluslararası Geriatrik Hematoloji Kongresi, Yaşlılıkta Sosyal Destek Sistemleri, Meşguliyet Terapileri ve Önemi, Öğr. Gör. Kamuran Kahraman ÖZDİL.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
1
15
    Toplam
111

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

X
12

Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler

X
13

Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest